måndag 9 februari 2009

Vårkänsla

Ute känns det mest kallt och ruskigt, men det är kortare tid kvar till våren än man kan tro. Så snart är det dags för både student och bröllop.

Det kommer säkert komma mer kläder som passar till studenten, men här kommer några tips.


Ellos har en del snyggt i vitt redan nu. Där har de kläder i större storlekar inte bara i plus sortimentet. De har även en bra funktion där du som kund kan söka på färg och/eller storlek.

La Redoute har precis som Ellos märket Taillissme. Och även där kan man söka kläder efter färg. Det går att hitta kläder i stora storlekar även bland det andra sortimentet. De har även ett ekologiskt och ett rättvisemärkt sortiment.

Lindex och deras plus-kollektion Generous har inte några kläder än som känns som jag skulle vilja ta studenten i. De har inte varit så bra på ungdomliga kläder men vi får hoppas det ändras.

My Size har lite annorlunda och trevliga kläder. Jag kan gissa att de kommer få in mer våriga kläder senare.


Ulla Popken har en ganska trevlig blandning av kläder. Värt att kika in där.


Danska Venus & Mars XL tycker jag har en hel del trevliga kläder. Här finns några söta kjolar oc toppar. Glöm inte ta en titt på deras rea.

/A.

Bilderna kommer från Ellos och La Redoute

6 kommentarer:

Anonym sa...

härliga tips! själv är jag ellos fanatiker. Kul att det finns fler tjejer som står för deras kurvor. även om 4648 inte är plussize för mig :)

Anonym sa...

hej vill du få tusentals besökare till din blogg jättensabbt helt gratis???tar bara några sekunder....gå då in på den länk jag har i mitt senaste god morgon inlägg!!!

Anonym sa...

Tycker du har en väldigt bra blogg o kommer med många bra tips :D

Anonym sa...

Hej har du kollat in Change och deras underkläder och binikis?? Har jättestor variation i sina storlekar- ända upp till J kupa! Och de är snygga och inte så där tråkiga och har SUPERDUPER service!

Trevlig blogg btw :-)

Anonym sa...

dax för lite uppdateringar tycker jag :p

Anonym sa...

nej nu får du faktiskt uppdatera......