lördag 7 februari 2009

T-shirtsmania, brudklänningar och annat snyggt

Jag älskar roliga t-shirts med koola tryck. Har haft väldigt svårt att hitta några i min storlek. Därför blev jag så glad när jag hittade Treadless. Där kan man hitta t-shirts dam upp till storlek 2xl. Eller ta en titt på herrarnas storlekar. De har en bra storleksguide över hur man mäter för att hitta just sin storlek. Jag har köpt flera t-shirts från dem och jag är väldigt nöjd.


En annan sida med roliga t-shirts är Torrid. Där såg jag flera stycken jag kan tänka mig att klicka hem. Men de har inte bara snygga tees, hela deras sortiment är en fröjd att titta på. Och du som letar efter en festklänning eller varför inte brudklänning, kolla in de snygga klänningarna under clearance. Inte bara skitsnyggt, men även på rea. Älskar du vampyrerna i Twilight? Då finns här massor för dig. Önskar du att Shock hade mer i din storlek? Då kan du nog hitta något du gillar hos Torrid Edge.
Har inte beställ härifrån, men med allt snyggt så kommer jag nog göra det inom kort. Åh, glöm inte kolla in stövlarna.
/A.
Bilder från Threadless och Torrid.













11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken superbra ide! Jag orkar inte läsa några modebloggar, mycket för att kläder inte är ett favoritämne direkt men också för att det finns ändå inget för mig där. Jag tycker det är jättekul att du har gjort den här bloggen och jag kommer definitivt titta in igen. Gillade klänningen längst ner. :)

Anonym sa...

Ed hardy t.shirts är det finaste som finns:)

Unknown sa...

Hej :) Fin blogg, allt bra? Lottar ut en jacka ikväll helt gratis ;) Kika in i min blogg för att vara med!

Anonym sa...

Jag vill inte vara taskig på något sätt, men är det verkligen något att vara stolt över att vara överviktigt? du skriver att du är kort och drar en 44/46, vilket borde betyda att du är ganska mycket överviktig.

jag är inte den rätta att säga något, eftersom jag själv är extremt underviktig, men är det verkligen något att vara stolt över?

Anonym sa...

Hej! Vet du någon bra svensk sida? Jag söker lite studentkläder... Verkar krångligt och beställa från någon engelsk sida :S

A. sa...

Paris:
Såvitt jag vet skriver jag ingenstans att jag är varken stolt över min vikt eller att jag är kort. Inte heller att jag skäms.
Jag är stolt över att vara mig, men det är en annan sak.
Detta är en blogg om att hitta kläder när man drar en större storlek då många med mig tycker det är svårt. Detta är inte en blogg om vikt. Om folk trivs eller inte med sin vikt är inte min sak.
Vad jag tycker är att alla skall kunna hitta snygga kläder som de trivs i, i den storlek de befinner sig nu. I min blogg har jag valt att inrikta mig på stora storlekar.

A. sa...

Josefin:
Kika in imorgon så skall jag ha lagt upp lite tips.

Anonym sa...

bra tips!
gillar din blogg.

Anonym sa...

Vilken rolig blogg. Jag har också strl 46/48 och lika svårt att hitta kläder jag. Ska vi följa varandra via bloglovin?

kram

Anonym sa...

bra blogg ska kolla länkarna :) kanske hittar något fint att dölja valkarna i ;)

Anonym sa...

Hallojsan. Vad mycket bra tips du kommer med . Tack det behövs.
Kram
attis