måndag 8 december 2008

Cool i storlek 46?

Hej!
Jag är en tjej som är trött på att aldrig hitta snygga kläder i min storlek. De affärer som har storlekar över 42 verkar tro detta om personerna som skall köpa kläderna i större storlek:

De är tanter.
De vill de ut som tält.
De vill ha långa västar.
De är absolut inte yngre än 50.
De bryr sig inte om nuvarande mode.
De har ingen känsla för stil.
De är alla väldigt långa.

Detta är iaf vad jag känner.
om du har en liknande känsla hjälp mig och andra att hitta snygga kläder.
Tala om vilka plus kollektioner som verkar vara gjorda av människor som aldrig sett eller talat med en person över storlek 36.
Vilka plus kollektioner som är bra?
Borde det finnas plus kollektioner alls?
Vilka affärer har kläder upp i stora storlekar i den vanliga kollektionen?
Vilka affärer har bara stora storlekar? Och är de något bra?

Jag skall börja så smått nu så får vi se vad vi hamnar.
/A



Följ min blogg med bloglovin

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hej :) Vilken fin blogg du har! Jag lottar ut gratis saker varje vecka helt GRATIS, just nu kan man vinna en jacka, kika gärna in för mer info :)!

Anonym sa...

Bra inlägg. håller med dig. känenr precis detsamma. har också storlek 46/48 typ, i byxor, och XL/46 i tröjor, men för det vill man ju inte se ut som ett tant-tält!

Anonym sa...

Jag håller helt och hållet med dig! Alla kläder som finns i större storlekar är svin tråkiga!!

Anonym sa...

Alltså, jag har ju samma problem som du, men det beror nog på vad man har för klädstil.
Jag handlar nästan alla mina kläder på herr alvdelning
Men jag är en t-shirt/linne - jeans sneakers tjej, då är det lite lättare :D Lycka till

Anonym sa...

Intressant blogg...men man blir nyfiken på dig. Din personlighet, dig, utseende, ålder, allt...

Anonym sa...

Caroline: Nu finns det lite att läsa om mig. Men bloggen skall främst handla om kläder, inte så mycket om mig.

Anonym sa...

tyvärr är det så. dock kan du ju alltid prova att gå ner i vikt? väldigt hälsosamt.

A. sa...

Anonym:
Bloggen skall handla om kläder inte om vikt. Jag tycker alla skall kunna hitta kläder de tycker är snygga oavsett storlek.
Jag har valt att inrikta mig på stora storlekar då det är vad jag själv söker.
Så oavsett om någon inte trivs med sin vikt och vill ändra på det, vilket håll det än må vara,trivs med sin vikt och vill stanna där, tycker jag alla skall kunna hitta coola kläder till den storlek de befinner sig i just nu

Anonym sa...

Har upptäckt att cubus har väldigt stora storlekar. jag drar vanligtvis 42, men har en tröja från cubus i stl 36. de har ofta lite större storlekar på mycket av sina kläder, mycket uppskattat!